3 najpovoljnija načina kako osigurati poslovni prostor

Vladimir Ivoš / 25. lis 2024.
  • Savjeti
Podijelite objavu:
team-400x268.jpg

U našem Vodiču za otvaranje tvrtke smo pisali da, kako bi  uspješno zaključili postupak prijave nove tvrtke u nadležnu ispostavu Porezne uprave, je prije dostave dokumentacije potrebno osigurati poslovni prostor. To konkretno znači  da vam je potrebna valjana adresa koju ćete navesti kao sjedište tvrtke. Štoviše, ako djelatnost kojom se vaša novoosnovana tvrtka želi baviti pretpostavlja uredski prostor, a isti nemate u vlasništvu ili vam se u trenutni plan budžeta ne uklapa kupnja poslovnog prostora – nastavite čitati. U tekstu koji slijedi ćemo predstaviti tri praktična i financijski isplativa načina na koje možete osigurati poslovni, odnosno radni prostor i  započeli poslovanje uz najviši stupanj funkcionalnosti i što niže inicijalne troškove.

Kada se radi o potrazi za prvim poslovnim prostorom, postoje tri najpopularnije opcije uz koje možete ostvariti optimalni omjer troškova i funkcionalnosti, a to su:

  1. Najam poslovnog prostora u privatnoj kući ili stanu;
  2. Virtualni ured;
  3. Rad u coworking.

 

1.Najam poslovnog prostora u privatnoj kući ili stanu

Ako ste se odlučili za rad od kuće, odnosno tvrtku prijavljujete na adresi stanovanja, tada je prvi korak izrada ugovora o najmu s vlasnikom nekretnine unutar koje ćete obavljati poduzetničku djelatnost. U slučaju da je nekretnina u kojoj će se odvijati poduzetnička djelatnost u vašem vlasništvu, također će biti potrebno izraditi i potpisati ugovor o najmu, s razlikom da u tom slučaju ugovor zaključujete sami sa sobom. To konkretno znači da su tada ugovorne strane vi kao fizička osoba i pravna osoba (tvrtka). Obrazac Ugovora o najmu moguće je kupiti u knjižarama Narodnih Novina, a možete ga izraditi i sami – s naglaskom kako je vrlo važno navesti sve potrebne podatke, a o kojima će vas najpotpunije informirati pravni savjetnik. Trebati ćete dva primjerka spomenutog ugovora o najmu – jedan za tvrtku i jedan za najmodavca. Nakon toga, popunjeni ugovor se  dostavlja nadležnoj Poreznoj upravi kako bi se cijeli proces registrirao, odnosno, kako bi na mjesečnoj bazi mogli podmirivati obaveze prema Poreznoj upravi i najmodavcu. Najam poslovnog prostora uvijek plaćate direktno na žiro račun najmodavca, a kako bi izbjegli eventualne komplikacije, svakako obratite pažnju na to da cijena najamnine bude u skladu s kvadraturom prostora.

2. Virtualni ured

S obzirom na to kako je posljednje desetljeće obilježeno prodorom tehnologije na sve razine poslovanja, tako se i Hrvatskoj razvio koncept specijaliziranih tvrtki od kojih možete unajmiti različite pakete i kombinacije – spomenuti virtualni uredi, „fizički“ poslovni prostori, pojedinačna radna mjesta i tako dalje.

Ukratko, virtualni ured je opcija koja omogućuje vlasnicima tvrtki i njihovim zaposlenicima obavljanje posla, npr. od kuće ili neke druge udaljene lokacije, korištenjem različitih oblika tehnološki posredovane komunikacije. Da pojasnimo: virtualni ured je u svojoj biti isto što i „tradicionalni“ ured, s tom razlikom što ne obuhvaća fizičko radno mjesto nego za određenu mjesečnu naknadu (koja ovisi o tvrtki s kojom se odlučite surađivati, lokaciji, vrsti i broju usluga koje trebate itd.) dobivate u najam fizičku adresu na koju legalno možete prijaviti svoju tvrtku, telefonski broj i poštanski sandučić.  Navedeni elementi se kod većine pružatelja usluge virtualnih ureda ubrajaju u osnovni paket usluga, a ovisno o vašim poslovnim potrebama i mogućnostima, na raspolaganju su možete imati i dodatne usluge –  primjerice, najam sobe za sastanke ili radnog stola (fizičko radno mjesto), osobna tajnica, preusmjeravanje telefonskih poziva, internetska domena i hosting i /ili poslovna e-mail adresa…

Ako vam sve navedeno zvuči kao prihvatljiva opcija, savjetujemo da istražite koje tvrtke na preferiranoj lokaciji pružaju navedenu usluge, sastavite popis onih čije ponude i cijene odgovaraju vašim potrebama te poduzmete daljnje korake u skladu s mogućnostima i poslovnim planovima.

3. Coworking prostori

Trend korištenja coworking prostora za samostalno obavljanje djelatnosti započeo je oko 1992. godine u Berlinu, gdje je udruga inženjera kreirala namjenski prostor u kojemu su informatički stručnjaci mogli zajednički raditi i surađivati na samostalnim , ali i zajedničkim projektima. Širenje ovog oblika rada se nekoliko godina kasnije proširio na Sjedinjene Američke Države te je nakon toga polako, ali sigurno i ostatak svijeta počeo prihvaćati ovakvu ideju dijeljenog prostora za rad koja su se pretvorila u okupljalište stručnjaka iz različitih područja koji imaju priliku, osim fizičkog prostora, dijeliti ideje, surađivati i družiti se.

Djelovanje poslovnih coworking prostora temelji se na umrežavanju i obavljanju djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Najčešći razlozi zbog kojih se novi poduzetnici i nezavisni profesionalci odlučuju za ovaj oblik rada je prvenstveno neekonomičnost organiziranja vlastite uredske infrastrukture (tehnička oprema i uredski pribor) i najam uredskog prostora, a što posebno dolazi do izražaja u situacijama kada se isti ne koristi na dnevnoj bazi. Coworking prostor rješava te situacije uz prihvatljiv sveukupan trošak – na stalnoj ili povremenoj bazi, uz fiksnu ili fleksibilnu radnu poziciju, a o čemu sami odlučujete prema vlastitom afinitetu, potrebama ili raspoloženju. Dakle, najveća prednost coworking prostora olakšavanje profesionalne samoodrživosti zbog toga što svojim korisnicima omogućavaju značajno niže troškove korištenja prostora, opreme i resursa.

Vjerojatno se još uvijek pitate da li je coworking prostor rješenje za vas te da li bi možda bilo bolje raditi od kuće. Naravno, odluka je na vama i ovisi o individualnim financijskim mogućnostima i osobnim preferencijama. Pri odluci savjetujemo da uzmete u obzir širi kontekst psiholoških, socijalnih i drugih faktora. Naime, nije neuobičajeno da u slučaju rada od kuće neki mogu početi osjećati manjak produktivnosti, nedostatak koncentracije i izolaciju koje uzrokuje jednoličnost radne rutine i nedostatak socijalizacije, razmjene mišljenja, konstruktivne kritike ili jednostavne mentalne stimulacije koju nameće društveni kontekst. Isto tako, radom u dijeljenom radnom prostoru otvara se niz  niz mogućnosti, ovisno o želji za interakcijom – od spontanog upoznavanja, razmjene iskustava i ideja, do umrežavanja, suradnje i pronalaska novih angažmana ili klijenata. Dakako, nitko bolje od vas samih nije upoznat u kakvim okolnostima ste najproduktivniji i koji oblik rada vam najviše odgovara. Kao i do sada, naglašavamo važnost informiranja o dostupnim opcijama coworking rješenja u vašem gradu te usklađenost ovog specifičnog načina rada s karakteristikama posla te individualnim potrebama i mogućnostima.

Poslovni servis  tim vam želi puno sreće, upornosti i strpljenja pri ostvarivanju prvih koraka u smjeru pokretanja vlastitog posla te podsjećamo kako nam sva pitanja, nedoumice, komentare i prijedloge možete slati na e-mail ili Poslovni-servis facebook stranice .

Dobijte najnovije vijesti

Ako imate pitanja. Pretplatite se na naš newsletter kako biste primali naše najnovije proizvode i najnovije vijesti.